mariuhana
Nela
15 ti letý syn byl v vrámci školy vyšetřen školní psycholožkou. Cílem vyšetření bylo zjištění profesní orientce. Pani doktorka se zabývá grafologií a na základě rozboru jeho písma konstatovala, že syn má narušenou jemnou motoriku a tudíž je podezření na větší užívání marihuany ( Toto se jí též doneslo od jeho spolužáků). Máme se synem poměrně dobré vztahy a tak jsme pohovořili a od nej vyšlo najevo, že to již několikrát zkusil, spolu s kamarády, ale prý ne více jak 10 x. Dotaz: Je možné, že byla jemná motorika narušena užitím takového menšího množství ? děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po pravdě řečeno, metoda určování zneužití drog z grafologického rozboru se mi nezdá moc věrohodná. Nic to nemění na tom, že se Vám syn přiznal k užití marihuany. To může mít opravdu po nějaké době vliv na jemnou motoriku, ale myslím, že rozhodně ne po 10 užitích. Aby se dala diagnostikovat porucha jemné motoriky, je také třeba jiných metod než grafologie. Pokud Vás tato otázka nějak trápí, můžete požádat o vyšetření v pedagogicko psychologické poradně. Co se týče marihuany, je dobře, že jste o tom se synem mluvili a jistě by to nemělo být naposled. Měl by asi znát Váš názor na celou věc a měla by proběhnout dohoda, jestli mu marihuanu budete tolerovat nebo ne atd.