Syn
Hana
Dobrý den,
mám syna který je léta zavislý na pervitinu, před čtyřmi lety se mu rozpadl vztah s přítelem, načež se přestěhoval do Prahy, tam se myslím dorazil, po roce se vrátil domů, ted tedy bydlí doma, ale je to peklo, nepracuje, poflakuje se, na úřadu práce ho vyhodili jelikož se nedostavoval, doma ukradl a prodal moje zlato, přítelovo hodinky atd bylo toho víc, i přesto mu chci pomoci a nechávám ho bydlet doma, bojím se když ho vyhodím že to bude ještě horší, léčit se jít nechce, nikam do poradny také ne, já už nevím jak mu pomoct aby se postavil na vlastní nohy a byl klid na obou stranách, jinak je moc hodný, doma mi pomáhá, dbá o sebe. Neustále má po taškách jehly a tvrdí že to už je dávno staré, nevěřím mu, bere stále. Byla bych moc ráda kdyby se šel léčit, ale jak ho přimět nebo mu pomoci, nevím si rady. Budu moc ráda za každou vaší radu, už jsem zoufalá.
Děkuji Hana

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Hano,
Díky za Váš dotaz a projevenou důvěru.
Vaše situace je velmi náročná a vysilující, zvlášť pokud trvá již několik let.
Pokud to chápu dobře, syn je plnoletý, tudíž se pro léčbu musí rozhodnout on sám. Pokud se nerozhodne on, nic moc s ním nezmůžete a léčba by měla krátkodobý nebo nulový efekt.
V téhle situaci je třeba myslet na sebe i když to může znít jako bláznovství.
Abyste mohla synovi být synovi dobrou oporou a motivací k tomu, aby přestal užívat, musíte být opečovaná Vy, zvlášť pokud on momentálně mic měnit nechce.
Lepší než abych Vám radila obecný postup zde, bylo by lepší abyste kontaktovala poradnu pro blízké. Existují různá zařízení, kde se pomoci blízkým věnují. Dostanete podporu, naučíte se jak v určitých situacích reagovat, vysvětlí Vám, jak komunikovat atd.
Napište, jaké větší město máte dobře dostupné a já Vám zprostředkuji kontakty.
Budu Vám držet moc palce, ať začne celá situace směřovat k lepšímu.
Markéta