mezilidské vztahy
Silvie
Vím, že tu asi řešíte horší problémy, ale potřebuju trochu poradit. Kamarád dost pije a hulí trávu (aspoň deset let), řekne se nic moc, dělá to spousta lidí, ale on už začíná mít zdravotní potíže, je úplně mimo, problémy v práci, atd. Jak mu můžu říct, že pokud se sebou něco neudělá za chvíli se mu úplně rozsype život, tak aby se nestáhl do sebe a nebo mě prostě neignoroval? Skoro všichni další kámoši už jsou na něj naštvaní, ale on samozřejmě nic nevidí. Rodinu má daleko, takže ti mu nepomůžou...

Odpověděl:
Dobrý den Silvie, chápu, že když vidíte svého kamaráda, jak se ničí, že je to pro Vás asi těžké. Navíc si nemyslím, že by to měl být nějaký malý problém. Poměrně velký problém bych totiž viděla v tom, že pokud s tím nebude chtít dělat něco on sám, dokud si neuvědomí, že má vůbec nějaký problém, těžko s ním něco hne. Ptáte se, jak mu máte říct, že o něj máte strach? Proč mu to neříct prostě takhle? Upřímně, tak, jak to cítíte. Mám dojem, že tím nemůžete nic zkazit. Naopak, je od Vás hezké, že se o svého kamaráda tak staráte a snažíte se mu pomoct. Napadá mě ale ještě upozornění, abyste se nějak nezklamala. Může se skutečně stát, že on Vaší pomoc a reflexi odmítne. Zkuste chránit a nezapomínat i sama sebe a dát mu najevo, že takhle to dál nejde, ale pokud by chtěl, že ho podpoříte v jeho snaze něco/se změnit. Nejde přece o to, jen se na něj naštvat jako Vaši kámoši... Tak hodně štěstí a kdyby něco, můžete se obrátit i na naší poradenskou linku 283 872 186 (tenhle kontakt můžete dát i kamarádovi, kdyby se rozhodl...)