Otazka
Codl
Mám 20 ti letého syna,který během jednoho roku byl 2x na léčení v Beřkovicích. Bohužel je opět v kontaktu s drogou. Je psychicky na tom velmi špatně.nechce v drog. pokračovat, ale sám to neumí zvládnout.Potřebovala bych vědět, zda existuje někdo, kdo by ssi ho k sobě vzal na práci,uměl s ním spolupracovat, byl mu přítelem.Musí pryč z dosahu kamarádů a nemám nikoho, kdo by nám pomohl.Mám představu - hájovna v lese/nikde n ikdo/ jen práce , příroda apod. Miluji ho a chci mu dát šanci, nevím jak dál. Krizové centrum nám nemůže pomoci.Díky za odpověď,jsem už zoufalá, prosím, pomozte. Vše je ztíženo tím, že je velmi stydliví, vše musím řešit za něj. Jeho psych. je narušena, bojí se lidí má hrůzu se seznamovat a pod. K psych. mi odmítá jít. Je vůbec šance na vyléčení?

Odpověděl: Hana Skořepová
Šance na vyléčení je opravdu u každého, samozřejmě každý má tu cestu k abstinenci jinak ztíženou. Moc bohužel z Vašich informací si neumím představit, jak je syn dalece závislý, o jakou drogu se jedná. Trochu mě překvapuje to, že zvládl být v léčebně, přestože jak říkáte je stydlivý. Co se týká léčby existují dva modely- buď ambulantní docházení a to individuální anebo skupinová terapie. Pak už je ústavní léčba, což už syn vyzkoušel. Vaše představa o práci někde venku v přírodě by tak trochu odpovídala terapeutickým komunitám, které však jsou také zaměřeny na léčbu drogových závislostí a je tam určitá skupina lidí. Chápu Vás, že chcete synovi pomoci, ale on musí především sám začít pracovat na sobě. To, že bude řešit věci sám, mu může pomoci být více samostatnější a sebejistější. Vaše otázka je obsáhlá a možná by bylo fajn si o ní více promluvit osobně. Nabízím Vám i synovi možnost přijít do našeho zařízení. Stačí se předem telefonicky objednat na tel.čísle 02/83 87 21 86. Můžeme najít společné řešení, které bude synovi vyhovovat.