Alhokol
SK
Vážená paní Orlíková, situace se neustále zhoršuje. Manžel pije stále. Chová se tak, že mu už nezáleží na okolí. Potácí se v práci mezi lidmi v pozvraceném svetru, bez bot. Vypadá zuboženě. Často mluví zcestně. Řekl mi, že chce zemřít. Prý včera spolykal prášky, ale bylo jich prý málo a proto mu nevyšla sebevražda. Prosí mě, abych mu pomohla odejít ze světa. Od rána si pouští dokola jednu písničku a pláče, křičí, rozhazuje věci. Nevím, zda nebude lepší, když ho nechám odvést na psychiatrii.

Odpověděl: Pavel Kubů
Kolegyně, která odpovídala váš předchozí dotaz, bohužel v tuto chvíli není k dispozici, ale vzhledem k závažnosti situace jsme se rozhodli odpovědět místo ní. Popsaný psychický stav Vašeho manžela je velmi vážný. Rozumím-li dobře, i v tomto stavu pokračuje s konzumací alkoholu. V danou chvíli bude pro něj i pro Vás nejlepší vyhledat psychiatrickou pomoc (nevíte-li kam se v místě svého bydliště obrátit, zavolejte prostě záchrannou službu, oznamte pokus o sebevraždu a pokračující hluboce depresivní náladu svého manžela, lékař záchranné služby bude vědět, kde zajistí příslušnou odbornou péči), v tomto stavu může samozřejmě ublížit jak sobě, tak při nárůstu agresivity vlivem alkoholu i Vám či někomu dalšímu ve vašem okolí. Kolegyně bude k dispozici od příštího týdne, takže můžete kontaktovat mně nebo jí, a napsat nám, jak situace dopadla.