Muj syn ji~ tiz mesice se dosatva z drogove zavislosti kouril marihuanu pozival alkohol obcas uzival pervitin.Jeho stavy dosud pretvavaji a mesic uziva leky, cipralex,risperdal,piraben.Stav je par dnu lepsi a po nekolika dnech je zas nervni az agresivni.Chtela bych vedet za jak dlouho se po lecich ktere bere se z toho dostane je mozne mu pomoci nejak jinak?Jeho stavy jsou depresivni chodi sem a tam a po chvilce se zadiva na jedno misto jsou dny kdy mam nadeji ze je vse v poradku a pak to zacne na novo.Mam velice spatne zkusenosti s lekarem s chomutova se storcakrm jenz me vyhodil z ordinace.tyto leky si hradim sama protoze jiny psychyatr v okrese chomuutov odmita lekarskou pomoc.velice mi zalezi na tom aby muj syn se z tohodle stavu dostal neznam ani jeho diagnozu a jak dlouho to bude travat a co pro to vice mohu udelat dala jsem ho do lazni kde se leci psychyka az se vrati domu tak nevim co dal mohl by ste mi s tim pomoci?

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že stav vašeho syna, resp. jeho problémy nejsou úplně běžné (soudím tak dle medikace kterou užívá), těžko lze takhle na dálku odhadovat průběh a prognosu onemocnění. Jedinné co mě napadá je, že léčba závislosti je proces, který trvá dlouho. Je proto třeba, abyste byla trpělivá. Kolísání stavu a epizody zhoršení naznačují jen to, že se něco děje a to je dobře. Pokud pacient stagnuje a nemění se nic, je také malá naděje na zlepšení. Pokud jde o tu druhou otázku - důvěra v lékaře, který jej léčí - ta je nezbytnou podmínkou úspěšné léčby. Pokud máte dojem (a váš syn také), že důvěru v lékaře který jej ošetřuje nemáte, nezbývá, než se pokusit najít jiného. Rozhodovat v tomto ohledu by se měl hlavně váš syn. Pokud mohu doporučit - asi bych se na vašem místě kontaktoval Kontaktní centrum v Ústí nad Labem. Jednak mohou pomoci s vysvětlením celé situace, jak synovi, tak vám, mohou také, pokud by to bylo třeba, zprostředkovat kontakt na místní psychiatrickou kliniku se kterou, pokud vím, úzce spolupracují. Spojení na KC v Ústí n. L. najdete v sekci kontakty. P.s. Držím palce a pokud byste měla nějaké další otázky, nebo problémy, stačí znova napsat.