madla
Pane,doktore pocházím ze Sokolova.Já si taky myslím,pořádný kopanec by pomohl,ale já už jsem na to krátká a manžel s ním pořad jedná jak v rukiavičkách,protože on nám vyhrožuje,že uteče z domova,že si něco udělá atd.Takže se bojí že už by se potom nedalo dělat nic.Já jsem ho kolikrát tak rozebrala že se k tomu ke všemu přiznal,brečel a sliboval,že už toho nechá,ale nenechal,možná na chvíli,ale pak zase začal,pak zase zapíral a já ho zase rozebrala opět se ke všemu přiznal a slibuje a slibuje,ale vím že mě má moc rád a že si moc dobře uvědomuje jak mi tím ubližuje,protože se mi to snaží nahradit nějakými dárky.Jakmile mi začne kupovat dárky vím,že v tom zase lítá.Vždy když si vezme drogu tak po tom nacházím zadělanou postel,patří to k té droze a nebo to značí i něco jiného?

Odpověděl: Jakub Minařík
Nějak jsem ve vašich dozazech nenašel, o jakou drogu se jedná. A taky kolik je vlastně synovi let. Co se týče toho postupu - asi bych si na vašem místě zkusil s manželem sednout a a o situaci si pořádně popovídat a najít společné řešení. To, aby jste se shodli je dost důležité, protože cokoliv uděláte, musí být vaše společné rozhodnutí. To jednak proto, že a) může se něco stát - a to jak v případě, že neuděláte nic, stejně tak v případě, že přijmete nějaký radikální postup; b) pokud nebutdete postupovat společně, tak cokoliv uděláte se rozmělní tím, že vynaložená energie se nezmění v tlak, který má syna donutit ka změně, ale zmizí někde mezi vámi dvěma. Osobně bych možná zkusil to nejjednodušší řešení - tj. nemusíte nutně po synovi chtít, aby nebral drogy. Chtějte jen, aby prostě normálně fungoval. Normálně lidi chodí do práce nebo do školy, pomáhají doma, ... To většinou moc nezvládají, pokud berou drogy. Dost často se pak stane, že právě tenhle zdánlivě prostý požadavek značně zvýší jejich nepohodlí a donutí je něco změnit. P.s. Nenapadá mě nikdo v Sokolově nebo okolí, ke komu bych vás doporučil. V sekci kdo vám odpovídá najdete na mě telefonický kontakt. Zkuste mi příští týden v pondělí, nebo ve středu mezi 11 a 18 hodinou zavolat. Měl bych jeden nápad.