rada
prcek
jsem matka 23 letého syna, který byl již v léčebně pro užívání pervitinu ,odtud se vrátil a zdálo se že se snaží to zvládat ,ale znovu jsem zjistila, že užívá marjánku a ted také extazy a dnes také ,že se ztratili doma peníze .Snaží se chodit do práce a při konfliktech doma nechce od nás odejít a začít žít sám, a neustále tvrdí ,že na to není připravenýa nemá prostředky,což je pravda,jelikož co vydělá dá na dluhy ,kterých má spoustu.Dodržovat pravidla nechce s tím,že on pervitin již neužívá a do práce chodí a nás potřebuje,poraďte prosím jak se zachovat když domluva po dobrém není možná,zda jej vystěhovat násilím a tak ho asi připravit o zaměstnání ,či tomu nechat volný průběh a čekat až pochopí, že musí vyhledat opět léčebnu či nějakou poradnu, kam nyní nechce- že si dokáže pomooci sám

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, jste v dost složité a nezáviděníhodné situaci. Syn je sice z léčby zpět a pervitin nejspíš neužívá, snaží se pracovat, zplácet dluhy... Na druhou stranu ale užívá jiné drogy (mimochodem závislost se svými důsledky je pouze jedna a je téměř jedno na jaké je to droze) a nedodržuje jiná Vaše pravidla. Víte jak moc užívá? Co na tom, že pervitin již nebere. Je mu přeci 23 a žije Ve Vaší domácnosti, kde určujete pravidla Vy. A komu by se líbilo, když se doma ztrácejí věci.... Neznám přesně Vaši situaci, ale mám takové podivné tušení, že jste jakoby svázáni tím, že přijde o práci, střechu nad hlavou. Je to ale jen jeho volba a odpovědost pro co se rozhodne. Jestli přistoupí na nějakou domluvu o pravidlech a kompromisech na obou stranách anebo...Hezký den