naděje
Dobrý den, mám dceru které je 16,5 roku. Asi před třemi měsíci jsem zjistila že dcera bere pervitin. Jak je hodně závislá to nevím. Prosím poraďte mi co mám dělat a kam se mám obrátit o pomoc. Děkuji

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Je to těžká situace a její posouzení bude vyžadovat osobní konzultaci. Pokud nám napíšete odkud jste, doporučíme vám nějaké kontakty. Můžete využít osobní poradenství v kontaktním centru nebo podobném ambulantním zařízení. V některých regionech fungují podpůrné rodičovské skupiny (buď svépomocné nebo pod vedením terapeutů). Takový program pro rodiče uživatelů drog by byl asi nejpřínosnější - zkušenosti a podpora jiných rodičů bývá velmi účinná a můžete tam také najít návody či strategie jak postupovat, čeho se vyvarovat, atd. Můžete se také pokusit dceru přimět ke společné návštěvě v některé z protidrogových ambulancí. První kontakt s takovým zařízením by mohl být pro vaší dceru důležitým krokem k budoucí změně - a také vám i dceři pomůže zhodnotit situaci a nastínit možné varianty dalšího vývoje. Jisté je, že vzhledem k celkem nízkému věku vaší dcery bude vaše osobní angažovanost důležitá.