pomoc kamarádovi
kód číslo 910503 Dobrý den, děkuji za odpověď. Mám ještě pár otázek. Bohužel nemohu moji blízkost moc ovlivnit, stýká se s jinou skupinou lidí do které moc nepatřím. Za jak dlouho se projeví negativní vliv tvrdé drogy, působí zatím velmi rozumě a vyrovnaně? Jaká je potom možná pomoc "neni pozdě"? Diky za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, těžko říci po jak dlouhé době se projeví negativní důsledky užívání drog. Například žloutenku je možné získat již při první společné nitrožilní aplikaci, poškození orgánů následkem užívání některých látek trvá nějakou dobu... Záleží na tom, co dotyčný užívá, v jaké kvalitě, jakým způsobem, dávky, jak často...Podle toho co píšete mám ale takový pocit, že Váš kamarád s drogou spíše experimentuje a možná (nechci to ale nijak zlehčovat) jsou Vaše obavy zbytečně silné. Ne každý experiment končí ihned nutně závislostí se všemi známými důsledky. Každopádně pomoci se dá téměř kdykoli - neplatí, že když člověk bere x měsíců již mu není pomoci. Problém je v tom, že dotyčný musí sám dojít k tomu, že pomoc vlastně chce... V případě experimentu nemusí být odborná intervence nutná, člověk dojde k tomu, že to vlastně není ono a přestane často sám... S tím experimentálním a víkendovým užíváním je to ale ošidné, člověk si myslí, jak má vše pod kontrolou a ejhle, závislost je tu... S tou blízkostí si nemusíte lámat hlavu, nejde ani tak o častou "fyzickou" blízkost, jako o nabídku pro případ, že dotyčný projeví zájem... Jestli Vás ještě něco napadá, napište. Hezký den