Pomoc
Andy
Muj pritel(30) jiz nekolik let prilezitostne, v nekterych obdobich zivota casteji, uziva pervitin. V posledni dobe se vsak obklopil lidmi, kteri ho v tomto "konicku" podporuji ,dava si tak jednou za 14 dni, s tim ze tak na 4 dny naprosto vypadne z provozu.Ma velice spatne dojezdy, ktere jsou podle mne take podminene tim, ze ma sklony k depresim.Pervitin mu podle jeho slov prinasi sebeduveru, dokaze se soustredit na jednu vec, coz mu bez pika nejde, protoze je velice roztekany(ze by z pika?).Resi tim jakekoliv problemy, vsechny krizove situace. Nevim jakym chovanim mu pomoct, sama pracuji v psychoterapeutickem centru, kam jsem se ho pokousela dostat, ale bez uspechu. Chapu, ze pokud nebude chtit on sam, tak s nim asi nehnu.Ale pomohla by mi rada, jak se mam chovat ja, abych nejak podporila jeho vuli zacit s tim neco delat.Dekuju mockrat

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, tak to musí být docela těžké. Jako de facto "kolegovi" Vám asi nemusím psát nějaké základy.... Když je ale v problému někdo blízký, nemůžeme a ani neumíme mu být nestrannými terapeuty. Zamýšlel se například přítel nad jiným zařízením? Dokázal bych totiž pochopit jeho obavy jít do centra, kde pracuje jeho žena a se všemi se výborně zná... Asi Vám nenapíši nic nového, ale pokud má pervitin spojený se sebedůvěrou, řešením problémů... bylo by dobré jej ocenit v případech kdy to dokáže bez něj. Dále samozřejmě takové věci jako je reflexe toho jak se pod vlivem pervitinu chová, jak na dojezdech, co to celé dělá s Vámi. A v neposlední řadě držet si své bezpečné hranice tak, aby to pro Vás bylo ještě přijatelné.. Přeji hodně síly a trpělivosti. Držte se, nemáte to asi zrovna lehké. Samozřejmě napište když budete chtít. Hezký den