Hledám komunitu
Friend
Hledám komunitu na Liberecku,která se specializuje na drogově závislé,kteří spíš než abstinovat,mají problém začlenit se do společnosti,zvyknout si pracovat a vůbec se naučit normálně žít,radovat se,těšit se na něco...

Odpověděl: Bára Orlíková
Mohla bych vám doporučit buď Terapeutickou komunitu pro drogově závislé, Nová Ves 55, 463 31 Chrastava, tel 485 146 988, mail tekadez@volny.cz (vedoucí MUDr. David Adameček) nebo Terapeutickou komunitu White Light, Mukařov 53, 411 45 Úštěk, tel 416 797 069, mail tk@whitelight1.cz (vedoucí Mgr. Iva Radimecká). Pro nástup do komunity je nutné splnit nějaké podmínky, které vám řeknou přímo v jednotlivých zařízeních, taktéž vám řeknou o současných volných místech nebo čekacích dobách (k těm podmínkám - obvykle je nutné mít za sebou přinejmenším detox, zaslat do TK žádost o léčbu se životopisem, případně nějaké lékařské zprávy o zdravotním stavu nebo doporučení z předchozího léčebného zařízení, někde jsou zaměřeni na určitý typ klientely - např. TK White Light na mladistvé a mladé klienty do 25 let). Je třeba také mít na paměti to, že léčba v TK trvá minimálně několik měsíců. Bylo by vhodné nejprve situaci vašeho přítele s pracovníky komunity telefonicky zkonzultovat (případně, pokud to vašemu příteli v současné léčbě povolí, bylo by nejlepší, aby si léčbu v TK a podmínky nástupu domluvil sám). TK totiž také není vhodná pro každého a možná by vám doporučili jiný typ péče. Taktéž můžete situaci zkonzultovat v kontaktním centru pro uživatele drog někde poblíž vašeho bydliště (Česká Lípa, Liberec, Ústí n. L...). Konkrétní kontakty najdete např. na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa první pomoci. Držím palce. Kdybyste potřebovala další informace, pište.