dost!
matka
Mám toho dost.Takhle vsouvat klín do spořádané rodiny. Kvůli tý zrůdě ,která ani snad neni moje dcera. vždycky jsem se snažila být dobrá matka nikdy jsem nedělala chyby. S ní už od dětství byly problémy . Už ve školce . Všichni byli už oblečení obutí ale Emily seděla a koukala. Vždycky všude poslední,nikdy se jí nepodařilo nic jen trápit rodinu.Policii do toho tahala,kvůli strýci,nařkla ho ze zneužívání,považte v osmi letech, nic se neprokázalo, kdoví kde k tomu přišla ale na rodině to doted zůstalo. Pak sebevražda a nám se domu montovala sociálka, fuj, pak byl klid když byla v tý léčebně a já mohla zase trochu žít. A všichni na mně, jako bych já dlělala náký chyby. A ted tohle. Mám toho dost a tady se to rozmazává. Dcera je fetačka, ne já. Distancuju se od ní .Ona a ten jejjí povedenej otec s pěti titulama. ani tituly mu nepomohly u soudu aby jí dostal do péče. Nechte si ty svý rady. to má to zdravotnictví fungovat, když tam jsou takovýhle a podobní. matka v právu

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte - tahle poradna má za úkol pomáhat, nebo najít pomoc těm, kdo ji potřebují. A myslím, že narážíte na jednu z klientek poradny, které jsem odpovídal já. Dovolím si tedy reagovat. Přišlo by mi jako nekorektní a odporující tomu, čemu mě jako lékaře ve škole naučili a možná i jen docela obyčejně neslušné nekomunikovat s někým kdo má problémy s heroinem a chce s tím něco udělat a mylím, že se i docela poctivě snaží. Takový člověk pomoc jistě potřebuje a myslím že si ji i zaslouží. Zvláště v situaci, kdy postižený je ještě dítě (chodí na ZŠ), má jiné vážné tělesné problémy (absces, který potřeboval chirurgické ošetření) a nepříznivou osobní anamnesu (sama zmiňujete podezření zneužívání v ranném věku o kterém jsem nevěděl, sebevražedný pokus). Sečteno a podtrženo - vaše dcera má celkem hodně problémů. Dalo by se říci, že je nemocná (určitě bych uvažoval o počínající závislosti a možná depresivní poruše) - proto je jejích chování asi vzdálené ideálu, který si představujete. O léčbu a řešení svých problémů sama usiluje a my ji nabízíme pomoc. Je to cesta k tomu se uzdravit. A myslím, že tohle je smysl zdravotní péče. A nemyskím, že bych kteroukoli ze svých intevencí vrážel klín do spořádané rodiny. Jinak a jen na okraj - některé děti jsou trochu zvláštnější - to ale neznamená, že bychom je měli nazývat zrůdy. To jste ale jistě napsala v rozrušení. Tak bych to snad nerozmazával. P.s. Pokud byste měla pocit, že jsem se ve svých odpovědích dopustil něčeho nesprávného, neetického, nebo něčeho, co odporuje správnému postupu (lege artis) tak mi to prosím napište. Můžeme spolu o tom diskutovat. A pokud byste si chtěla na mé odpovědi v poradně stěžovat - tak vám rád napíšu kontakty na místa, kdy si stěžovat můžete. V každém případě je to možné prostřednictvím poradny na jejího koordinátora, nebo k přímo předsedkyni o.s. SANANIM Dr. Martině Těmínové-Richterové. Vaše stížnost může být veřejná - zveřejněná na těchto stránkách - a odpověď také.