Sestra a drogy
L.u.c.i.n.k.a.
Moje sestra nejdříve kouřila marihuanu, pak začala s pervitinem a skončila na heroinu. V červnu jí bude 23 a už s tím skončila- přes rok se ničeho ani nedotkla... "Jen" kouří marihuanu..., věřím jí, že se k tomu nevrátí, ale bojím se, že to nevydrží.... Já sama mám problémi se sebeubližováním a už nevím, jak mám sestře vysvětlit, že se o ní bojím...

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli tomu dobře rozumím, tak problém teď máte spíš vy, než sestra. Bojíte se, jestli to zvládne, a taky se jí bojíte říct, že se o ni bojíte, ... Takže: 1. Mám několik klientů, kteří se léčili pro závislost na pervitinu, nebo heroinu a nyní abstinují. Někteří také kouří trávu a nedělá jim to žádný problém. Často ji preferují před alkoholem. Vždy spíše záleží na tom, co postižení potřebuje. Někoho marihuana "rozjíždí" a riziko relapsu po jejím užití je mimořádně vysoké. U někoho naopak stejně funguje alkohol. Je to zkrátka individuelní. Pokud vaše sestra uměřeně kouří marihuanu, sama říká, že jí to nedělá prolémy tak není třeba se obávat. 2. Zkuste to úplně jednoduše. Prostě sestře řekněte, že vám na ní záleží a že máte trochu strach, že sice víte, že je v pořádku, ale máte strach, jestli to zvládne. Můžete jí také nabídnout pomoc, kdyby měla dojem, že ji potřebuje. Koneckonců, můžete si taky vytisknout tenhle dotaz s odpovědí a sestře to ukázat. Myslím, že tomu bude rozumět. Jste sestry a může se stát, že vaši pomoc bude jednou doopravdy potřebovat. Nebo vy. Je pak dobře vědět, že se nemusím bát a mohu toho druhého o pomoc požádat