Krysomila
Moje sestra se byla přede dvěma roky dobrovolně léčit ze závislosti na pervitinu v Bohnicích. Strávila tam více než dva měsíce, pak tvrdila, že už bude mluvit jen pravdu apod. Bohužel i nadále se stýkala a stýká s lidmi, kteří brali, nebo berou, pije alkohol, kouří marihuanu (krátce po odchodu z léčebny si hned zakouřila), a když jsme našli opálenou lžičku, přiznala, že si asi čtyřikrát vzala pervitin (plus různé podivnosti s hypnogenem). Je vůbec možné, aby to ještě doopravdy zvládala? (Její přítel taky bral, rok se léčil. Hodně se spolu toulají až do noci, on prý ale nic nebere, přesto má jít zase někam na měsíc. Je normální, že se léčba i u abstinujícího po nějakém čase opakuje?

Odpověděl: Jakub Minařík
Součástí léčby jsou někdy tzv. opakovačky - kdy se léčený vrací na týden, někdy i déle do léčebny. Podmínkou je, aby takový člověk v mezičase abstinoval. Opakovačky ale bývají spíše kretší, než měsíc. Co se týče vaší sestry, měl bych trochu obavu, zda to zvládá. Rozhodně dost paří. Kdyby mě oslovila ona, asi bych jí doporučil se kontaktovat na nějaké ambulantní centrum, protože je velmi ohrožená tím, že začne znova brát. A to pak znamená novou léčbu v léčebně, protože pokud se to rozjede, tak už se to ambulantně zvládne zřídka.