re:Jakub Minarik
vesna
Dobry den, vdaka za odpoved. Brat sa liecil zo zavislosti na pervitine. Jeho navrat z lecenia bol dost dramaticky, odisiel na reverz (asi pred mesiacom). Lekari tvrdili, ze este nie je vylieceny. Potom sa tam vratil, lebo nemal kam ist. Ale po tyzdni na lieceni odtial definitivne odisiel. Potom sa tyzden neozval- mali sme strach, kde je a ci zije- ale isiel do azyloveho domu, chodil na brigady, nevratil sa k drogam. Potom sme ho doma prijali- teda rodicia, lebo manzelka od neho odisla. Teraz to u nas vyzera tak, ze sa nic nestalo- nechceme mu to pripominat. Je to spravne? Inac rodicia mali vzdy tendenciu mu v zivote pomahat, niekedy az prilis. Otec mu teraz napr. pripomina, ze nesmie pit alkohol, ked nahodou vidi, ze mu niekde naleju, ale brat to dobre vie, chce abstinovat sam a vadi mu to. Viem, ze sa to takto v liste neda, ale pomoze nam kazdy nazor odbornikov. Dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
No myslím, že v téhle situaci by bylo asi lepší nepřipomínat. Protože bratrovi to - jak sama píšete dost vadí a navíc celou situaci zvládl sám. Možná nějakou pomoc potřebuje, ale to by si o ní měl doopravdy říct sám. Možná že byste v téhle situaci uspěla s tou nabídkou - jak jsem popisoval minule. Prostě nabídnout bratrovi pomoc - říst mu, že si všímáte, že vidáte, že to zvládá sám a když se mu pokouší někdo pomáhat, tak je mu to spíše nepříjemné. Ale pokud by něco potřeboval - kdykoliv - zítra - za měsíc - za rok - tak ať se na vás obrátí. Že mu ráda s čímkoliv pomůžete. Taky mu můžete nabídnout naší poradnu, když se s ním budete bavit - můžete mu říct, že jste s námi (se mnou) komunikovala, protože jste si nebyla jistá jestli mu můžete pomoci a jak a že jsem vám tohle poradil a taky nabídl pomoc jemu. Může se na nás kdykoliv obrátit s žádostí o pomoc. Může to pro něj být přijetelnější - je to dost daleko a sdostatek anonymní. Otec by s tou ochranou bratra měl být také opatrnější. Možná byste mu mohla dát přečíst tuhle odpověď. Třeba by mu pomohlo pochopit co a jak. P.s. Jinak bratra pozdravujte a vyřiďte mu, že mu držím palce. Vybral si těžší cestu, tak ať to zvládne. Zatím se zdá, že na to má. :-)