pro MUDr. Jakuba Minaříka
zoufalá
Pane doktore, chci Vám poděkovat za odpověď. V sobotu se u nás zastavila dcery kamarádka s tím, že ji dcera v úterý navštívila a chtěla po ní oblečení a peníze (ještě den před tím než odešla jsem dceru prohlížela, celou dobu, kterou chodila s přítelem, jsem měla nepříjemné tušení, jestli nemá vpichy a žádně jsem nenašla) a také mi sdělila, že dcera má rozpíchané ruce. Prý bere drogy již rok. Spí prý venku u rybníka. Hned jsme se tam vypravili, ale nenašli jsme jí. Chodíme tam několikrát denně, ale zbytečně. Nevím kolik jí zbývá času a ani nevím, kde se tito lidé mohou zdržovat, aby si obstarali drogu. Jsem z Prahy a pokud by Vás napadlo nějaké místo, kam bych se mohla vypravit napište mi prosím Vás. V hledání mi policie moc nepomůže. Moc děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
I když v situaci ve které jste s vámi tlučou emoce o zeď, zkuste zkoncentrovat energii a řídit se rozumem. Protože správný postup je v téhle situaci otázkou rozumové úvahy a bez správného postupu dceři nepomůžete. Možná důležitější, než dceru rychle najít, je v tuhle chvíli vědět jaké máte možnosti a co uděláte, až jí najdete. Dceři myslím zbývá času poměrně dost. V téhle chvíli už se na jejím stavu během pár dní nebo hodin nic nezmění a člověk vydrží neuvěřitelně mnoho. Hlavně když je mu 16. V tuhle chvíli jde spíš o načasování intervence, protože to je klíčem k dalšímu úspěchu. Dcera toho bude mít po 14 dnech na ulici myslím celkem dost a bude se nejspíš málo bránit. Pokud něco neuděláte dřív, než se otřepe, ztratíte tak jediněčnou šanci efektivně situaci ovlivnit. Zkuste před tím, než dceru najdete promluvit s prim. Dvořákem ohledně toho o čem jsem psal minule. Protože až dceru najdete, bude hodně záležet na tom, co uděláte. Protože vaše reakce bude signál jak vážně to vnímáte. Asi bych na vašem místě dceru zavezl sofort do těch Bohnic a nepřipouštěl bych žádnou diskusi. Taky bych doporučil jít (pokud možno i s manželem) na ty rodičovské konzultace. Může vám to dost pomoci se uklidnit. Navíc kolegyně, která ty konzultace dělá, pracovala do nedávna jako terénní pracovnice. Bude mít přehled o místech, kde by se dcera mohla pohybovat. Takovým celkem typickým místem je horní část Václavského náměstí, hlavně ten parčík u muzea. Pokud byste chtěli dceři předat vzkaz, tak by to bylo možné přes terénní pracovníky - konzultoval jsem to s nimi. Není sice možné, aby vám dceru našli a zavolali vám kde je, protože to by před nima klienti začali dřív nebo později utíkat a oni by tak nemohli dělat svou práci. To prostě nejde. Mohou jí předat vzkaz, případně se mohou pokusit na ní působit, že by bylo moudré, kdyby se s vámi spojila a zavolala domů. Telefon mají 603 209 948. Vzkaz také můžete nechat v Kontaktním centru za stejných podmínek jako v terénu. Telefon je 283 872 186. Znova upozorňuji - dceru vám nenajdou. Mohou ale předat vzkaz a motivovat ji, aby se s vámi spojila. P.s. Držím palce, přeju pevné nervy a napište jak se to vypadá. Hlavu vzhůru, určitě dceru najdete a dobře to dopadne. :-)