zdena
Dobrý den, můj manžel, který bere pervitin 6 let /2 roky nitrožilně každý den/ byl v poradně, protože s tím chce skončit. Tam se dozvěděl, že by musel tři měsíce abstinovat, aby mu dali doporučení do Červeného Dvoru. Což je nemyslitelné, sám to nedokáže. Je nějaká šance, aby se tam dostal jinou cestou. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Lenka Nováčková
Dobrý den! Možností je několik a léčeben jako je Červený Dvůr je více. Kontakty na léčebná zařízení najdete na stránkách drogového informačního centra v rubrice "kontakty" (http://www.sananim.cz/dis/index.htm) Většina léčeben požaduje před přijetím doporučení z nějaké jiné instituce a podmínky pro "vydání" takového doporučení se liší. Například v Denním stacionáři SANANIM je potřeba, aby klient dorazil několikrát na individuální setkání - ukáže tak, že je schopen dodržovat stanovenou dohodu a je motivován k léčbě. Další variantou je nastoupit na detox a po detoxu pokračovat v léčbě - většina léčeben má ale nějaký pořadník s čekací dobou, pak je potřeba "sladit" výstup z detoxu s nástupem do léčby tak, aby mezi oběma pobyty nevznikl prostoj. Doporučovala bych, aby Váš manžel kontaktoval telefonicky Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel.: 220 80 31 30. Tady je pak možné dohodnout individuální setkání případně získat kontakt na jiná zařízení. A také prosím napište odkud jste, mohla bych Vás tak nasměrovat do zařízení ve Vašem okolí. Držím palce a ráda od Vás znovu uslyším (vlastně spíš uvidím :-), jak se situace vyvíjí. Lenka Nováčková, DS Sananim