Pervitin?
T.P.
Seznámila jsem se s mužem,ještě ho neznám moc dlouho,ale řekl mi,že dřív užíval injekčně drogy(následkem toho má prý poškozené klouby ???) a také problémy se záněty žil - je možné,že i po odvyknutí ho trápí ty žíly nebo ne?Nechce o tom moc mluvit,myslím ale,že to byl pervitin ... ? Mluví o tom bohužel jen v náznacích.Za odpověd díky

Odpověděl: Jakub Minařík
K poškození žil může dojít při injekční aplikaci a poškození je dosti často vážné a nevratné. Poškození kloubů může mít stejnou příčinu. V každém pádě to ale znamená, že má za sebou nejspíše dlouhou drogovou karieru. Pokud si s ním plánujete trvalejší vztah, měli byste o tom mluvit. Rozumím tomu, že jemu se o tom moc mluvit nechce, protože pokud ženě sdělí, že bral třeba 10 let, tak nejspíš uteče a vztah si s ním začít nebude chtít. Zkuste si společně promluvit, dejte mu najevo, že je pro vás důležitá i tahle stránka jeho života a že ji akceptujete. Také můžete zajít za terapeutem u kterého se léčil a nebo doléčoval a promluvit si tom. Vy byste se uklidnila a mohla mu, v případě problémů účinně pomoci. Držím palce a pozdravujte ho. P.s. Jako samozřejmost předpokládám, že váš přítel se nechal podrobně vyšetřit a jsou vyloučeny typické infekční choroby. Pokud tomu tak není, tak by měl jít na vyšetření bez prodlení. A vy také, pokud jste spolu měli už nějaké mechtle. Kdyby byly další dotazy a nebo potřeba kontaktu, napište.