co mam delat?
beata
dobry den,mam jeden dotaz.Dozvedela jsem se,ze muj bratr(25 let) bere drogy-zrejme uz delsi dobu(asi rok),nevim jake,ale zrejme pervitin,ktery je na Morave pry velmi zadany.Jeho pritelkyne,ktera ted ceka jeho dite,nevi,co ma delat.Ted se dokonce od neho odstehovala,protoze muj bratr uz skoro vubec nechodi domu,a kdyz dojde,jen ji nadava nebo ji vubec nevnima(tak je nekdy hodne zdrogovany)!Dokonce to doslo tak daleko,ze ji poslal na interupci,protoze uz to dite nechce.Ona to ale neudelala a redeji od neho odesla.Ale stale se casto vidaji,ona ho moc miluje a taky by ho rada zbavila toho navyku.A to si preji i ja(jako sestra) a nase maminka,ale nevime,jak na to.Maminka mi rikala,ze ze kdyz mu zavola,on s ni ani nechce mluvit,v jeho byte se ho neda skoro vubec zastihnout,k mamince na navstevu vubec nechodi a se mnou uz taky ukoncil kontakt(a pritom jsme si vzdy skvele rozumeli!).Mame vsichni o neho velky strach.Jeho pritelkyne ale,kdyz je s nim,vubec o jeho drog.navyku neba protidrogov.leceni ,nemluvi,protoze on pry je pak agresivni a nadava ji.A protoze ona ma strach,ze ho ztrati,radeji mlci.Prosim,poradte nam,co mame delat!muj bratr bydli Karvine(u Ostravy).Dekuji.Beata

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš bratr zcela zjevně nemá zájem cokoliv řešit. Bude asi obtížné jej k přimět k léčbě, nebo jinému přijatelnému řešení. Jedinná možná cesta je znepříjemnit mu braní drog. Dosti často člověk u drog zůstává nejen proto, že mu to chutná, ale také proto, že mu to okolí umožňuje. Pokud lidé, kteří jsou kolem něj nezačnou tlačit, tak brát drogy nepřestane. Je to nejen v tom zda se s ním o tom baví, ale i v tom, zda mu poskytují pomoc v jiných oblastech. Týká se to prakticky všeho od vaření jídla a praní prádla až po to, že jsou ochotni se s ním vůbec scházet. Velmi často, když blízcí dají člověku, který bere jednoznačně najevo, že za daných okolností s ním nechtějí nic mít, tak to bývá motiv ke změně. Museli byste to udělat ale všichni najednou nejen vy a zbytek rodiny, ale i jeho partnerka, která čeká dítě. Pro ní to bude asi hodně těžké. Můžete jí v tom ale celkem pomoci. Kontakt na Ostravsku najdete nejslépe ne http://www.sananim.cz/dis/ ve složce kontakty. Sám na ostravsku nikoho dobře neznám, takže bych vám doporučoval někoho naslepo. Držím palce a kdyby bylo třeba, napište.