Drogy v tehotenstvi
Ludva
Moje kamoska az do sesteho mesice tehotenstvi nevedela ze je tehotna a snedla cca. 3 extaze, vykourila nekolik speku a obcas kourila cigarety. Po zjisteni ze je tehotna okamzite se vsim prestala. Jeji dite je nyni v 9 mesici zivota. Muze tato nestastna udalost mit vliv na IQ pripadne na jine vlastnosti ditete? Diky za odpoved

Odpověděl: Pavel Kubů
Konzumace těchto drog 3x během prvních 6 měsíce vývoje plodu pravděpodobně zdárný vývoj dítěte nijak negativně neovlivní. Pochopitelně konzumace jakýchkoliv drog či jiných toxických látek během těhotenství vývoji dítěte neprospívají, což neznamená, že jej musí přímo poškodit. Otázkou zůstavá jak často kouřila cigarety. Děti matek kuřaček mívají nižší porodní hmotnost, ale na intelekt kouření vliv nemá. Dopřála-li Vaše kamarádka po zbývající 4 měsíce svému dítěte maximální komfort (zdravá strava, přiměřené množství pohybu, dobrá nálada, více např. na www.emimino.cz), aby mohlo případné diskomforty prožívané během parties dohnat ve vývoji ještě v těle matky a vyšetření plodu neukazovala nějaké negativní příznaky, může se klidně těšit na krásné zdravé dítě;)