zmata
ahoj,rád bych pomohl své bývalé přítelkyni,ale nevím jak na to.byli sme solu půl roku,pak sjem jí potkal po 2 měsících a je z ní troska.zhubla 10kg,je bez práce,a svěřila se mi,že už přešla na injekce,že měla narušenou nosní přepážku od pika.asi jí mám stále rád a nemůžu se koukat,jak mi mizí před očima.byla to moc pěkná holka"je jí 21"vydělávala 25000měs.a oblékala se jako dáma,dneska je vyzáblá na kost,obléká se jako smažka,je na podpoře,musela pustit byt v praze a práci už ani nehledá, je to na ní moc vydět a nikde jí nech těj.brala i před tim,než mě poznala,párkrát jsem si dal i s ní,sex byl po tom něco neskutečnýho,kdo nezažil,nepochopí.zkusil jsem to i po roschodu s ní,ale už to nebylo ono,vždy jsem musel myslet jen na ní,takže jsem se na to vykašlal a jsem čistej, jako dřív.dostal jsem to od ní a dál už jsem to nescháněl,jenže ona pokračuje dál v tempu,co by skolilo i slona ted je ta doba,co už nemá jiný peníze než 5000podporu a já se bojim,jak si na to bude vydělávat,když za litr má tak na 3dni.její rodiče nic netuší,je z malého města,myslí,že drží dietu,jako všechny mladý holky.tak mi zkuste poradit,co s tim.možnost,že jí necham,at si dělá co chce jsem zavrhl,musím jí pomoct se z toho vysekat!na léčení jí nedostanu,tvrdí,že to má pod kontrolou,ale když už s ní neudělá nic 5cm lajna a musí do žíly,ta myslím,že je v tom až po uši.napadlo mě,že bych jí třeba naložil a odvez na měsíc do chorvatska,tam by se k ničemu nedostala a mohla by spát a jíst v kuse.jak dlouho trvá absták?a co si o tom myslíte vi?za odpověd dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, budu uprimna. Myslim, ze sice mate velmi dobrou snahu byvale pritelkyni pomoci, ale pokud ona nebude chtit, tak s celou situaci nehnete. Nepredpokladam, ze by se nechala odvezt na mesic do Chorvatska, pokud nema zajem o lecbu a nejspis abstinovat nechce. Tvrdi prece, ze to ma pod kontrolou, takze se obavam, ze na vas navrh nepristoupi. A i kdyby se vam vas plan s odvozem podaril, tak tezko rict, jaky by to melo vysledek. Abstinencni priznaky ji po vysazeni pervitinu v pravem slova smyslu (jako napriklad po vysazeni opiatu) neohrozi - fyzicke priznaky, ktere by pravdepodobne pocitovala budou velka unava, spavost, velka potreba jidla a patrne rozladenost a chut si dat pervitin - ovsem nic z toho neni zivot nebo zdravi ohrozujici a krom rozlady a chuti na drogy, se kterou pak clovek musi dost bojovat, ostatni priznaky zmizi obvykle behem par dni. Nevim, co byste mel v planu delat cely mesic v Chorvatsku s byvalou pritelkyni - a co byste delal po navratu, kdy by se pritelkyne s nejvetsi pravdepodobnosti k drogam zas vratila, protoze abstinovat nucene nejakou dobu je jedna vec a zpracovat si poradne to, ze uz nechci brat a co pro to mam delat, je vec druha (a je na ni obvykle potreba nejake odborne pomoci). Navic veci, ktere by mela resit (prace, byt, penize) na ni tady po navratu neresene budou cekat - vrati se zpet do toho sameho kolotoce. Dalsi pravdepodobna situace je ta, ze do toho opet vlitnete s ni (myslim to vazne, obvykle se to pri techto zachranarskych pracech stava - zvlast pokud popisujete sve stavy po uziti pervitinu s ni i bez ni). Mozna, ze se vam zda, ze jsem k vam moc tvrda, ale mluvim jen ze sve zkusenosti z praxe. Chapu, ze je pro vas nesmirne tezke se vzdat toho, ze pritelkyni pomuzete, ale dokud ona si neuvedomi, ze s tim je potreba neco delat, tak ji z toho nikdo nedostane. Je to jen vycerpavajici a rizikove pro vas a ji to mnoho nepomuze. Jedine, co vam zbyva je upozornit ji na to, jaka je realita - ze je uzivani drog na ni velmi videt a ze by bylo potreba s tim neco delat, ze mate o ni obavy a zkuste ji doporucit aspon to, aby se obratila na kontaktni centrum (v Praze napr. Kontaktni centrum SANANIM, Osadni 2, Praha 7, poradenska linka 283 872 186), kde bude mit moznost sluzeb od vymeny strikacek pres konzultaci svych zdravotnich a socialnich problemu az po pripadne zprostredkovani lecby. Vim, ze to asi neni odpoved dle vasich predstav, ale pokud se vam snazim odpovedet se s nejlepsim vedomim a svedomim, tak vam bohuzel nemohi napsat nic jineho. Preji hodne stesti a kdyztak kdykoli napiste, jak to vypada.