děti a drogy
Dobrý den, prosím o radu při zjištění užívání (kouření) mariuhany u dětí mladistvých. Při náhodné prohlídce osobních věcí mého sedumnástiletého syna jsem mu našel krabičku s mariuhanou. Již v minulosti jsem měl podezření na užívání této drogy a jednou měl u sebe tzv. nádobíčko. Při našem dotazu vždy odpověděl, že to není jeho, že si to u něj nechli kamarádi. Nyní vše vyšlo najevo. Zkoušeli jsme si s ním otéto problematice pohovořit. Moc se k tomu nevyjadřoval spíše jen poslouhal a cítil se dotčený, že si někdo dovolil nahlédnout do jeho osobních věcí. Nakonec slíbil, že s tím skončí. Vím, že jeho kamarádi to dělají také. Je zajímavé, že můj syn a jeho kamarádi jsou aktivní sportovci s poměrně dobrými sportovními výkony. Děnně trénují a dvakrát týdně mají zápasy. Přesto všechno se uchýlili k takovým věcem. Pro doplnění bych ještě uvedl, že syn pochází z úplné rodiny s průměrným zajištěním má jednu starší sestru, která studuje VŠ . On je na učňovské škole v druhém ročníku kde má průměrné výsledky. Prosím o Váš názor na tento problém. Děkuji a jsem s pozdravem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že jste určitě udělali dobře, že jste o tom se synem mluvili. Na druhé straně si nejsem jistá, jestli jeho dotčení z kontroly osobních věcí nebylo trochu opodstatněné, co myslíte? Pravděpodobně na to u Vás není zvyklý, když ho to urazilo. Možná by bylo dobré vysvětlit mu pohnutky, které Vás vedly k takovému - pravděpodobně ne úplně standardnímu - kroku. Nicméně to vypadá, že jste nakonec došli k nějaké dohodě ohledně jeho kouření. Jen nepíšete, jestli má tato dohoda nějaká jasná pravidla, jestli máte nějaké možnosti kontroly jejího dodržování a jaké budou případné důsledky jejího porušení. Aby z toho nebyl jen planný slib... V každém případě mám pocit, z toho co píšete, že jste to zvládli výborně a teď bude jen záležet na tom, jak budete na svém postoji trvat. Pro syna to asi nebude lehké, když je v partě lidí, kteří marihuanu kouří. Jde tedy o to, jak moc přijme za své, že to není úplně v pořádku a jak si to dovede v partě obhájit. Přeji tedy, ať vše dobře dopadne a dohoda funguje, kdyby jste potřeboval, klidně se ještě ozvěte.