Bere znovu
Linda
Prosim o radu, kam se nejlepe obratit, dcera bere znovu po 2 letech, byla na heroinu, nyni myslim pernik. Lecil se, dostudovala, ted chodi do prace, jeste zvlada, ale jak dlouho? Prosim o pomoc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevim, jak dlouho dcera opet drogy bere a nedokazu takto pres internet posoudit, zda se jedna o situaci, ktera by se dala zvladnout bez nastupu do dalsi lecby, pouze s nejakou ambulantni odbornou podporou, nebo zda je situace natolik zavazna, ze bude potreba zvazovat dalsi lecbu a take nevim, jak k cele kauze pristupuje dcera - zda ma motivaci to nejak resit. Nicmene, v pripade, ze se jedna o kratkodobe uklouznuti (coz bohuzel dle vaseho popisu spis nevypada), tak by bylo mozne se obratit napr. na dolecovaci centrum, kam predtim dochazela (pokud nekam po lecbe dochazela) a pokusit se relaps zvladnout prostrednictvim ambulantni pece v ramci dolecovaciho centra. Nevi, kde byla dcera v lecbe, ale nektera zarizeni jsou ochotna vzit byvaleho klienta zpet na kratkodobe "preleceni" po takoveto recidive, mozna by nebylo od veci prislusne lecebne zarizeni kontaktovat. Pokud dcera nebyla po lecbe nikde v kontaktu a nechce se obracet na lecebnu, kde se lecila, muzete se zkusit obratit na nektere ambulantni lecebne zarizeni nebo kontaktni centrum, kde by vám poradili. Pokud mate vy i dcera za to, ze by byla adekvatnejsi nova lecba, je mozne vasi situaci zkonzultovat taktez v kontaktnim centru a vzhledem k dcerine situaci zvolit vhodny typ lecby (existuji i moznosti ambulantni lecby, ktera by nemusela nutne ohrozit dcerino zamestnani). Pokud jste z Prahy, muzete se obratit na Kontaktni centrum SANANIM (konzultace situace a zvazeni moznosti lecby, pomoc pri zprostredkovani lecby), Denni stacionar SANANIM (prace s klienty na motivaci k lecbe, ambulantni lecba, rodicovske skupiny), Centrum nasledne pece DROP IN (ambulantní lecebny a dolecovaci program). Mozna by ake nebylo do veci, kdybyste mohla vy vasi situaci, vase pocity a vase obavy sdilet napr. v ramci rodicovskych skupin (porada je napr. vyse uvedeny Denni stacionar i Centrum nasledne pece a dalsi zarizeni, kontakty vam mohu poskytnout). Presne kontakty na jednotliva uvedena zarizeni najdete na www.drogy-info.cz pod rubrikou Mapa prvni pomoci. Drzim palce vam i dceri a preji hodne stesti. Kdyztak kdykoli zas napiste.