bratr má problém
Petr
Dobrý den, ja budu stručnej. Múj bratr má vážnej problém s drogama, alespoň dle mne. 2-3 krát do tejdne kouří trávu, každej druhej týden pak i extáze a taky hodně pije, pro vaši představu: 2 litry červenýho vína v jeden den, za 2-3 dny pak 0,5l tvrdýho alkoholu+5-6 piv a takhle to jde už celkem možná i rok. Náš táta je pořád pracovně zaneprázdňenej, máma, ta pořád nemá čas (pracuje jako právník). Bratr má teprve 17 let (já 28 let, jenomže nejsu pořád doma, v Brně) a teď jsem ho přesvědčil ať skončí alespoň s tou extází a obmezí i pití. On není závislej (nebo je?), to bych snad spoznal (nebo ne?), jenomže asi by to chtělo nějakou léčbu, chodí ještě do školy, na gympl, známky má prúměrný, a proto asi nemúže jít na nějakej pobyt ale alespoň kdyby ste mně poradili nějakou poradnu nebo tak něco. A musí se to říct rodičúm, to by pro něj bylo asi těžký. Ale já bych si to vzal na sebe, nechci mámu a tátu zatěžovat, i když oni vědí o Honzových problémech, jenomže nevědí vše! Já mu nevěřím, že s tím svinstvem dokáže skoncovat sám, takových slibú jsem už slyšel hodně za poslednej rok. Díky za vaši odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den Petře, chápu, že je pro Vás asi těžké vidět svého bratra, jak se ničí trávou, extází a alkoholem. Jestli je nebo není závislý, Vám takhle přes internet říct nemůžu. Uvidíte, jestli bude schopný dodržet aspoň to omezení pití a skončení s extází. (Jestli jsem teda dobře pochopila, že na to přistoupil.) Je fajn, že Honza má ve Vás podporu a že mu chcete nějak pomoct. Ptáte se po nějaké poradně. Můžu Vám dát kontakt na K-centrum Brno: Vídeňská 3, tel.: 543 210 802 nebo Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti, Sládkova 45, Brno, tel.: 548 526 802. Pokud byste potřeboval kontakt v jiném městě (pochopila jsem z Vašeho dotazu, že jste z Brna), ještě se ozvěte, buď přes drogovouporadnu.cz nebo i telefonicky na tel. 283 872 186. Tak držím moc palce a přeju hodně síly a trpělivosti.