Syn kouří marihuanu
Marcela
Mám syna bude mu šestnáct, několikrát jsem jej nachytala, že kouří marihuanu. Začalo to jen zájmem o literaturu, info na internetu, mezi klukama, jednu malou zdechnlinu si doma vypěstoval. Pak to zkusil, prý jen zkusil. Nyní tvrdí , že si dá tak 2x za měsíc, mám pocit, že je to víckrát, ale nemám podloženo důkazy. Ve škole se učí velmi dobře, nemá žádné problémy. Své koníčky (hudba - hraje na klavír v ZUŠ, elektrická kytara-soukromě, počítače - super vybavení doma)nezanedbává, studuje gympl už od šestky. Povahu má pohodovou, je hodně inteligentí a empatický, vztah máme myslím dobrý, všechno řekne, k průšvihům se přizná, že kouří marihuanu se netají, v důležitých věcech se dá na něj spolehnout, kamárady má jak mezi vrstevníky tak spíš mezi staršími (VŠ a tak). Co mám dělat, nechci být hysterická, vedu s ním "moudré rozhovory". Jiné drogy nebere to jsem si téměř jistá - sem tak jedno pivo, nekouří, tvrdý alkohol ho neláká. Domů chodí v pořádku v nějakém opojení jsem ho nikdy neviděla ani z něčeho jiného. Poraďte. Děkuji Marcela

Odpověděl:
Dobrý den Marcelo, podle toho, co píšete, máte výborného syna. Sice experimentuje s marihuanou, ale otevřeně to přiznal, což podle mě znamená, že k Vám má důvěru. A to je důležité. Vedete s ním "moudré rozhovory" - rozumím tomu dobře, že si prostě doma o všem otevřeně a rozumně povídáte? Ve škole problémy nemá, doma taky ne, koníčky nezanedbává,... Nezlobte se, rozhodně nechci zlehčovat Vaše obavy, ale úplně teď nevím, v čem přesně chcete poradit. Z čeho jste získala ten pocit, že kouří víckrát, než dvakrát za měsíc, jak Vám přiznal? Kdyžtak můžete ještě určitě napsat nebo můžete i zavolat na naší poradenskou linku: 283 872 186. Z toho, co jsem vyčetla z Vašeho dotazu Vám můžu poradit snad jen to, ať pokračujete ve Vašem vztahu se synem a ať jen ten vztah plný důvěry a otevřenosti. Hodně štěstí...