Pervitin a tráva
sybyla
Vážená paní Geblerová,,,,,opět moc děkuji za odpověd.Asi bych si opravdu měla s někým o tomto problému pohovořit,vypovídat se ze všeho a vyslechnout názor odborníka,máte pravdu.Pokud se jedná o manžela,tak se nedá vlastně říct,že spolu se synem nevycházejí,,,,,oni spolu nemluví.Manžel respektuje má rozhodnutí a ví,že mi může důvěřovat,že bych vědomě asi neublížila.Máme sice trochu jiný názor na tuto situaci,,,i když v podstatě vlastně stejný,akorát já jsem ta které se sype popel na hlavu a jemu se to samozřejmě nelíbí.Za 13 let trvání našeho manželství mi vědomě nikdy neublížil,nehádáme se,,,a když už tak jen o samotě,,nikdy ne před dětmi,,,,spíše je to vždy vzájemná výměna názorů a i když se neshodnem,nejsme z těch kteří si nadávají hrubě anebo dokonce se fyzicky napadají.přestanem se o daném problému bavit a chvíli spolu třeba nemluvíme,to je vše.Jinak jsme se nikdy vážně nehádali,,,,máme krásný vztah,,,hádky jsou jen kvůli dětem,,,,dají-li se nazvat hádkami.manžel i přes to,že spolu se synem nemluví,vždy vyhoví když ho požádám o pomoc,,,i když ví,že je to pro něj,,,pře nedávnem syn manželovi řekl" ty mrtko",,,,pojd rozdáme si to,,,bylo to kvůli hlouposti,,,bral mu asi rok potají holicí strojek,vracel ho zašpiněný,,,muž mi x-krát jen řekl,,,když si ho půjčí at ho umyje,,,jenže asi to pak jednou nevydržel a když mu syn opět strojek vzal,,,tak mu řekl,,,,víš co frajere ,tak ho aspon umyj,anebo si kup svůj,,,řekl to lehce zvýšeným hlasem.Na to syn reagoval tou mrtkou a výzvou ,aby se porvali.Jenže muž zůstal klidný,,samozřejmě kvůli mě a nereagoval na provokaci.několik týdnů byla sice napjatá situace v bytě,ale ta je stále.Muž se ale od té doby zařekl,že na něj nikdy v životě nepromluví a nic pro něj neudělá.že at po mrtce nic nechce.Připadá mi že se v manželovi něco změnilo,,syn ho ponížil a on vlastně tou svou nereakcí nemohl vyjádřit svůj postoj.Doma se teda vůbec nevšímají a když něco,tak mi řwkne:řekni mu at to nebere ,nebo tak.Předtímto incidentem i když spolu nemluvili bylmanžel semnou ochoten ho jít hledat když nebyl doma déle,,,,rozebíral jak mu pomoct,co dělat,,a syn to věděl,,,,,měl soud ohledně rvačky asi 2 roky nazpět a manžel zaplatil 50 tisíc soudu,aby neměl podmínku.Dokonce si půjčil 15 tisíc,,,a to spolu nemluvili 2 roky.Syn žádnej ústupek pro manžela do té doby neudělal,ani ted ne.Třeba omluva,nebo něco.Avlastně i když opravdu je situace doma napjatá a nemluví spolu,tak když mu řeknu,že Patrik potřebuje odvézt někam,nebo že má pro něj jet 25 km k mé sestře,tak jede.Takže vlastně pro něj dělá ústupky dále a dělá mu tím asi dobře,protože syn je opravdu hajzlík a neváží si toho,že přes to všechno je ochoten pro něj potichu stále něco dělat....zřejmě pro můj klid.A vlastně ho i živí,,,je mi z toho zle,jelikož se vlastně k manželovi chovám nefér.A dcerka která tohle vidí už 3 rok je tím už také znechucená.Je to chytré děvče,,má samé jedničky,,,,chodí do šesté třídy.Manžel se ted už samozřejmě s výchovou zaměřil jen na dceru a syn je tak drzý,že klidně řekne:ona má konto beruška,já ho neměl.Hned jsem ho z toho vyvedla,že oněch 50 tisíc jsme nenašli na ulici.On je vlastně syn dost závistivej a přitom si neuvědomuje,že si to způsobil sám.Víceméně,,,,,jakmile na něj promluvím a chci řešit tuto situaci,je drzý a řekne že je vše jeho věc.,,,řekla jsem mu že ho muž živit nebude,že opravdu odejde z bytu,když nepřispěje a on na to,že se ho nebojí,,,,kdyby to řekl muž,byla by z toho rvačka a zle,,,syn je agresivní v těch chvílích hádky ,nebo konverzace o tom,že bude muset odejít,,,,už jsem si všimla,jak mě dobře motá,jak využije všeho jen ve svůj prospěch.To je ale psaního co?,,,Víte že se mi ulevuje už při psaní tohodle dopisu,,,vím že někdo bude číst mé řádky,můj problém.Bolí mě hlava,jsem už z toho všeho vyčerpaná.Před hodinkou syn odešel za synem k té dívce,,,bude tam spát...k ní se chová taky hrozně,,,jak tak čtu své řádky,uvědomuju si,že s náma se všema synáček pěkně zametá a my mu to všichni žerem,,,prominte ten výraz,,,,,měla jsem ho na jazyku,,,potřebovala bych si od něj odpočinout,,,něco Vám řeknu upřímě a bez skrupulí,,,někdy si říkám,že kdyby ho někam na pár měsíců zavřeli,já bych se uzdravila a byla bychnepodstatná,ale napíšu jí,,jsem romka to opět já,,,,tato představa je tak nereálná,aspon ne dobrovolná,,,asi je to sobecké,ale je to tak ve mě...dost mi syn ublížila ted už se opravdu dokážu ročílit i nad hloupostí.Už nebudu raději psát,,,,říkám si:teda ta paní Geblerová si tedy počte.Ještě jedna věc....sice zřejmě nepodstatná,ale napíšu jí...jsem romka a muž není rom,,,máme nádherné a láskyplné manželství,,,muž mi vždy říká:ty seš větší rasistka než celé čechy...to byla jen fráze na konec.....zdravím a děkuji moc za všechno to pochopení.

Odpověděl:
Dobrý den, děkuji Vám za větší přiblížení Vaší situace doma. Jsem ráda, že se Vám daří ulevit si už jen psaním na naší poradnu. Moje nabídka zprostředkování nějakého kontaktu samozřejmě stále platí. Je fajn, že se můžete o svého muže opřít. Ohledně té situace s holícím strojkem (ale myslím, že nejde samozřejmě pouze o holící strojek) - píšete, že se manžel zachoval tak, jak se zachoval, kvůli Vám. Napadá mě k tomu, že byste oba měli mít volný prostor zachovat se tak, aby vám z toho nebylo špatně, abyste si pak své chování sami sobě nevyčítali. Jestli máte pocit, že se k manželovi chováte z nějakého důvodu nefér, zkuste si s ním o tom promluvit, říct mu, jak se cítíte. Také s těmi diskusemi o tom, že by měl Patrik odejít z domu. Už jsem se o tom zmiňovala minule - myslím si, že je skutečně potřeba s těmito "výhružkami" nakládat opatrně, aby nebyly nakonec plané. Mám na mysli, že byste to neměla říkat, pokud to nebudete chtít nebo nebudete moct to splnit a dotáhnout do konce. Dovolte mi se ještě zastavit u jedné Vaší věty: "uvědomuju si, že s náma se všema synáček pěkně zametá a my mu to všichni žerem". Možná si tím odpovídáte na spoustu svých otázek. Napadá Vás něco, co s tím dělat, jak to změnit? Rozumím Vašim představám, že byste si odpočinula, kdyby syna někam zavřeli. Přestože píšete, že je to sobecké, mám pocit, že je to opravdu pochopitelné. Existuje pro Vás i nějaká jiná možnost, jak si odpočinout, pokud je tahle představa nereálná? Jak už jsem Vám psala (a myslím to samozřejmě nejen pro Vás, ale i pro manžela), měla byste myslet také na sebe a na své zdraví. Zkuste o tom všem popřemýšlet a budu ráda, když se zase ozvete. Hodně štěstí a zdravím i Vašeho muže.