Jak zvládnout doma odvykání z Heroinu
Andy
Můj přítel již od 16 let bere heroin s přestávkami chce nyní odvykat, ale doma a já nevím jak to zvládnout protože je velmi nervní, ale chci mu velice pomoci. Ještě se chci zeptat jestli komunity pomáhají.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že si Váš přítel vzal poměrně velké sousto. Abstinenční příznaky při odvykání z heroinu nese většina lidí dost špatně a nezřídka to končí nezdarem - tedy novým užitím drogy. Pokud se ale přeci jen rozhodl, že není možné jít nejen do léčby, ale ani na detox, měl by se vybavit alespoň nějakými léky na bolest (ale pozor - nic návykového, ať nezačne kolotoč nanovo!), optat se v lékárně, co by pomohlo na nespavost, protože s tou bude bojovat pravděpodobně nejdéle (dobrý je třeba odvar z meduňky a další)a připravit se, že to nebude otázka chvíle, ale i po odeznění nejhoršího se komplikace ještě nějakou dobu potáhnou. Pro Vás to znamená obrniz se velkou trpělivostí. Celkem vzato by bylo asi nejlepší, kdyby přítel přistoupil na nějakou pomoc zvěnčí a nastoupil aspoň na detox. Co se Komunity týče, statisticky to bývá nejúspěšnější léčba, ale jen potud, pokud člověk chce. Jestliže tam jde z donucení, není většinou k ničemu. Pokud by Váš přítel chtěl kontakty na některé komunity, napište, nebo zavolejte na do K-centra na tel. 283 872 186. Hodně štěstí a trpělivosti Vám i přítelovi