pomoc
XXX
Zdravim,potřebovala bych aby ste mi upřesnili (do detailů) jak se připravuje piko k vnitrožilnímu užívání...vim že tam je neco s citronem, nahřívání..atd. Ale jak ??? Kámoš to chce vyzkoušet, tak aby neudělal nějakou chybu...předem díky za odpověd a pokud to půjde tak co nejrychleji...díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Snad se mi podari Vas i kamarada zadrzet! Podle toho, co pisete, nema nejmensi predstavu o tom, jak se upravuje droga k nitrozilni aplikaci a chyby by mohly byt fatalni. K injekcni aplikaci pervitinu vubec neni potreba zadny citron ani nahrivani (tyto veci maji souvislost s nitrozilni aplikaci jine drogy). Pervitin se rozpousti ve vode. Nicmene, myslim, ze opravdu neni nutne vyzkouset vsechno - injekcni aplikace ma nejvic rizik ze vsech moznych zpusobu aplikace. Hlavni rizika pri jakekoliv injekcní aplikaci se tykaji nakazy. HIV, zloutenky (predevsim hepatitid B a C, ktere obvykle prechazi do chronicke podoby a velmi obtizne se leci a mohou take skoncit cirhozou jater), lokální a celkové bakteriální a plísňové infekce (ktere mohou byt i velmi zavazne, mohou take skoncit chirurgickymi zakroky nebo i amputaci postizenych koncetin). Taky plati vetsi riziko predavkovani. Pokud se presto kamarad nenecha presvedcit, aby to nezkousel - tak at si opatri v nejblizsim kontaktnim centru sterilni injekcni nacini a prislusenstvi (strikacky, filtry, dezinfekcni tampony, flakony s vodou urcenou primo k injekcni aplikaci, pripadne naplasti) a poradi se s nekym z pracovniku o tom, jak minimalizovat rizika pri injekcni aplikaci. Nebudu vam uvadet podrobnejsi informace, jak si spravne drogu aplikovat - nejsou urcene pro publikaci na techto strankach, protoze by mohly vyznit jako navodne pro uzivani drog a jako propagace injekcni aplikace, coz v zadnem pripade nemame v umyslu. Pokud jste z Prahy, muzete se obratit na Kontaktni centrum SANANIM, Osadni 2, Praha 7, poradenská linka K-Centra 283 872 186, mail kacko@sananim.cz, jsou tam kazdy vsedni den od 8 do 21 h a o vikendu a svatcich 9 - 20 h. reknou vam tam pripadne i o podobnem zarizeni ve vasem regionu. A budte opatrni.