andilek
Děkuji za odpověď. To s těmi kamarady bylo myšleno tak, že oni ho přemlouvají k věcem které by dělat neměl. Myslím, že kdyby věděli o jeho minulosti, netahali by ho do toho. Ohledně té půjčky i on sám se zmínil že by měl strach mít u sebe víc pěněz,protože by si mohl dovolit zase začít. Zkusím mu nějak naznačit, že by se mu dalo s těmi dluhy nějak pomoci, co já vím, dluží něco okolo 100.000 Kč, což je docela dost. Fetoval od 15, dnes je mu 24. Celkem ztrávil asi 2 roky ve vězení. Dnes by to do něj nikdo něřekl. A agresivní je v tom smyslu, že mi třeba vyčítá, že mu nepřidávám žádný peníze na nájem, ale z čeho, když chodím do školy. Možná půjdu pracovat a bude to lepší. Taky mě dřív hodně podváděl, nevím jestli to ještě dělá, ale vlastně mu nikdo neřekl že se to dělat nemá a doma taky moc dobrý příklad neměl. Vlastně se to všechno učí.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chapu, ze pratele vaseho pritele mohou tahat do veci, ve kterych by mel byt zdrzenlivejsi vzhledem ke sve minulosti (predpokladam, ze se jedna predevsim o alkohol a travu), ale asi bych to uplne nesvadela na kamarady - pritel je svepravny a sam by z lecby mel moc dobre vedet, na co si ma davat pozor, takze pokud se premluvit necha a neda jim informaci o tom, co ma za sebou, aby se jejich premlouvani vyhnul, tak uz je to spis jeho zalezitost. O moznosti resit situaci s dluhy mu reknete - dozvedela jste se pres internet, ze existuje tato varianta bezplatne pravni pomoci, kterou by mohl vyuzit - kdyz budete pouze naznacovat, tak si nejsem jista, zda se toho chytne. Ale je to koneckoncu take jeho zalezitost - ovsem myslim, ze by se mu ulevilo, kdyby se to podarilo nejak uspokojive vyresit. A k tomu dalsimu, co pisete, myslim, ze pokud spolu bydlite a celou domacnost tahne vas pritel a vy studujete - pro nej muze byt prilis velke sousto a vy se tím dostáváte do dost zavisle pozice, kterou vas pritel muze trochu zneuzivat. A mozna, ze by skutecne nebylo od veci, aby vas vztah ziskal vetsi rovnovahu, kdybyste uvazovala o tom, ze si treba najdete nejakou brigadu, ktera se da pri skole zvladnout nebo praci na nejaky malinky uvazek. A velmi me zarazila vase veta "Taky mě dřív hodně podváděl, nevím jestli to ještě dělá, ale vlastně mu nikdo neřekl že se to dělat nemá a doma taky moc dobrý příklad neměl. Vlastně se to všechno učí." Myslim, ze to neni o tom, ze by nevedel, ze se to nema, muz v jeho veku tyhle veci vi, i kdyz se ve vztazich muze radu veci jeste ucit - tim bych ho rozhodne neomlouvala. Rikam si, zda k nemu nejste v tomto ohledu prilis velkorysa - koneckoncu by predevsim od vas mel vedet, ze se to nema a ze si to nenechate libit. Zas napiste, jak se dari a drzim palce.