alkohol na pracovisku
Lucija
dobry den, mam velky problem. svoju kamaradku som doporucila do nasej firmy na post akvizicie.... sedime spolu v kancelarii a ja mam podozrenie ze pije, dokoca som uz aj nasla flasku - od detskeho Jupika, kt. si priebezne doplna, a z nej pomaly odpija. Koncom mesiaca jej konci skusobna doba a ja neviem, co mam robit. Keby to bol pre man cudzi clovek, tak mu dam vypoved a nic nevysvetlujem, ale je to moja kamoska. Rada by som jej pomohla a zaroven musim chranit aj zaujmy firmy..... Co mam prosim robit?? AKo sa jej to spytat, aby som nenarobila este viac skody.... Dakujem za Vasu rachlu odpoved. Pekny den, Lucia

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mluvit yste s ní o tom měla určitě. Právě proto, že je to i Vaše kamarádka. Zkuste s ní jít někam, kde budete samy, nebudete v pracovním prostředí a budete tedy víc kamarádky než spolupracovnice (nebo dokonce podřízená a nadřízená?). Pak se jí myslím můžete v klidu svěřit se svým podezřením a říct jí své dilema, jestli ji dát výpověď nebo práci prodloužit. Jste pravděpodobně v situaci, kdy máte možnost tlačit ji i do nějakého řešení, pokud si chce práci zachovat. Nabídněte jí třeba i jednorázový kontakt s odborníkem, kde by mohla probrat důvody svého pití a třeba je řešit. Pokud je to pro Vás možné, dejte jí svou důvěru a podporu, ale také jasná pravidla a otevřenou perspektivu, co uděláte, pokud se stane to, to nebo to. Možná to pro ni bude naopak úleva, že o jejím tajemství někdo ví, protože někdy je nejtěžší otevřeně se přiznat, i kdyby člověk třeba chtěl. pokud byste pak chtěla kontakt třeba na nějakého odborníka, dejte vědět, kde by to mělo být, ráda Vám ho napíši. Hodně odvahy, Jana Justinová