jaké zvolit doléčení?
martik
"Bratr bral heroin i pervitin - dlouhodobě. Víckrát již absolvoval detox, ale v léčebně byl jen krátce. Sám se rozhodl léčit pomocí prášků, které mu předepisuje lékař. Nejedná se o metadon, ale jak se přesně jmenují nevím. Tvrdí nám, že už je ""v pohodě"", ale nevím. Přeci jen je občas unavený (možná po těch sedativech) a dávky léků má taky snížené. Mluví o i o tom, že by rád chtěl do nějaké skupiny, hlavně ne do léčebny. Prosím tedy o radu, jestli se pro něho spíš hodí terapeutická komunita, či doléčovací centrum. Děkuji."

Odpověděl: Martin Hulík
Doléčovací centrum je indikováno pro klienty s ukončenou léčbou (denní stacionář, ústavní léčba, terapeutická komunita), výjimečně i pro klienty bez ukončené léčby, kteří delší dobu abstinují a jsou stabilní (platí pro Doléčovací centrum Sananim). Drop-in provozuje Centrum následné péče, zaměřené na psychoterapii, to je vhodné i pro klienty bez ukončené léčby, pokud jsou schopni abstinovat. Vašemu bratrovi bych ale doporučil nejdříve navštívit kontaktní centrum (v Praze Sananim nebo středisko Drop-in) nebo motivační skupinu u nás v denním stacionáři (úterý a čtvrtek od 10,30 do 12h), kde může svojí situaci konzultovat a vybrat vhodný léčebný program (ambulantní, ústavní nebo komunita). O indikaci pro doléčovací centrum bych podle toho co píšete vážně pochyboval. Kontakty na zmíněná zařízení najdete v sekci Kontakty.