abstinovani doma
pepe
Ahoj, bracha se ted po roce abstinovani vratil k heroinu, bral 1,5 mesice 1,5 gramu. Za 14 dni jde na leceni a ted zkousi prestat sam doma. Je fyzicky mozny s tim takhle prestat? Dostava multivitaminy a snazi se jist a pit, mama do nej cpe vyvary a tak, staci to takhle? Muzem udelat vic? pepe

Odpověděl: Martin Šefránek
Ahoj Pepe, myslím, že ve vašem dotazu jsou dvě základní věci. První souvisí s aktuálním pokusem tvého bráchy o domácí detox. Dá se říci, že v podstatě postupujete správně. Rovněž mu můžete dávat meduňkový čaj. Abstinenční příznaky na heroinu nejsou samy o sobě život ohrožující. Zdravotní komplikace by mohly nastat, kombinoval-li tvůj bratr heroin s medikamenty, zejména pak s rohypnolem (ten se musí vysazovat postupně), kde je riziko epileptických záchvatů, nebo trpí-li jiným závažným tělesným onemocněním (např. srdečním). Nastanou-li u něj během vyabstinovávání závažnější zdravotní komplikace samozřejmě lze vždy volat rychlou záchrannou službu. Druhá věc je, aby jste svého bratra podpořili v tom, aby do smluvené léčby skutečně nastoupil. Zbavením se abstinenčních příznaků není totiž ještě vše vyřešeno. Myslí-li to váš bratr s léčbou a následnou abstinencí od drog vážně, měl by do léčby rozhodně nastoupit. Nepíšete sice o jakou léčbu se v jeho případě jedná, ovšem praxe je taková, že léčebná zařízení vyžadují absolvování ústavního detoxu ve zdravotnickém zařízení. Každopádně je dobrý krok, že se snaží abstinovat již nyní. Snad je moje odpověď dostatečná, přeji vašemu bratrovi hodně úspěchů.